Mode(shows)
grote marktstraat

(MODE)SHOWS
Op de catwalk in de Grote Marktstraat (14:00 – 22:00 uur)

Tegenover de Bijenkorf vind je een 12 meter lange catwalk waarop de hele middag en avond toffe muziek en special acts te zien zijn van o.a. Loos Luna, IMBOSBRASSA en Celebrating Amy, dé Nedelandse Amy Winehouse Tribute band!

Daarnaast héél veel modeshows en duurzame mode-initiatieven van o.a. de Bijenkorf, HEMA, C&A, Bristol, Coats, Paprika, Tacho en Decathlon. De presentatie ligt in handen van Haagse superster Nicolette Krul, DJ LOOS LUNA verzorgt de beats!

Verderop in de Grote Marktstraat; gratis make-up touch up’s bij ICI Paris, heerlijke koffie van Dolce Gusto en de Decathlon Experience Zone!

PROGRAMMA CATWALK:

14:00 uur            Optreden IMBOS (Sniester)
15:00 uur            Opening door burgemeester Jan van Zanen
15:10 uur             Optreden BRASSA
15:45 uur            Modeshow Decathlon
16:00 uur            Modeshow de Bijenkorf
16:15 uur             Modeshow C&A
16:30 uur            Modeshow Tacho
16:45 uur            Modeshow Bristol
17:00 uur            Modeshow Paprika
17:15 uur             Modeshow Coats
17:30 uur            Modeshow Decathlon
17:45 uur            Modeshow HEMA
18:00 uur            Modeshow de Bijenkorf
18:15 uur             Modeshow C&A
18:45 uur            Optreden Celebrating Amy (Haagse Wereld Hapjes)
19:00 uur            Modeshow Paprika
19:15 uur             Modeshow Blue Tomato
19:30 uur            Modeshow Decathlon
19:45 uur            Modeshow Tacho
20:00 uur           Modeshow de Bijenkorf
20:15 uur            Modeshow C&A
20:30 uur           Modeshow HEMA
21:00 uur            Optreden Celebrating Amy (Haagse Wereld Hapjes)
21:15 uur             Modeshow Bristol
21:30 uur            Modeshow Coats
21:45 uur            DJ LOOS LUNA
22:00 uur           Einde

IMBOS
14:00 uur

Ondersteund door soepele beats en vuige synths, die afkomstig lijken uit de tijd dat hij zelf nog een gladde bovenlip had, komt zijn boodschap direct binnen. De sound is niet alleen duidelijk geïnspireerd op de Nederpop uit de jaren ’80, het heeft ook raakvlakken met artiesten van nu zoals Elias Mazian, Prins S. en de Geit en Froukje.

BRASSA
15:10 uur

De Utrechtse band BRASSA blaast je de dansvloer op met haar funky muziek. Deze zevenkoppige band maakt muziek op trompetten, saxofoons, percussie en drums. BRASSA speelt eigen werk: de zeven (zonder uitzondering vrouwelijke) bandleden schrijven nummers samen en vernoemen hun muziek naar betekenisvolle vrouwen uit het heden en de geschiedenis. Hun muzikale beats knallen het dak eraf, want door de invloeden van funk, disco en dance zal je ongetwijfeld gaan grooven!

CELEBRATING AMY
18:45 uur & 20:45 uur


Celebrating Amy is dé Nederlandse Amy Winehouse Tribute! Zangeres Denise van Dorst kruipt in de huid van Amy in deze tribute show over het leven van deze legendarische zangeres. In haar veel te korte carrière heeft Amy slechts twee albums uitgebracht maar wel bijna elke song daarop werd een hit. Bekende nummers als Rehab, Valerie en Back to Black en komen dan ook allemaal voorbij in dit optreden.

Merken

Deze collectie van HEMA bestaat uit allerlei leuke items voor de komende zomerperiode. De nieuwe collectie van HEMA bestaat uit de mooie basics die je van HEMA gewend bent, gemixt met aantrekkelijke items die echt bij dit seizoen passen. Ieder item heeft zijn eigen extraatje waardoor ze net even leuker worden. Van een mooi streepje, opvallende knoopjes tot structuur in de stof. Deze collectie bestaat grotendeels uit items van linnen en katoen. Al het katoen van HEMA wordt duurzaam ingekocht, je herkent dit op de labels terug aan het logo van better cotton. Daarnaast zal je in deze collectie veel mousseline terugvinden, een lichte en ademende stof, perfect voor de zomer. Echt HEMA.

https://www.hema.nl/ 

Op 27 mei tovert de Bijenkorf de camping om tot catwalk en steelt de show op slippers. We maken het alledaagse bijzonder en showen op de catwalk in de grote Marktstraat een mooie zomerse collectie voor verschillende momenten in de dag. T/m maandag 29 mei geeft de Bijenkorf op veel artikelen tot 50% korting. Het mooiste tijdelijk voor minder!

https://www.debijenkorf.nl/

Coats is dé jassen specialist. Originaliteit, service en kwaliteit, daar draait het om bij Coats.

In 1988 opende Coats hun eerste winkel in de Vlamingstraat en in 1990 volgde er een filiaal in Rotterdam.

https://www.coatsleermode.nl/

Haags unisex merk Tacho maakt duurzame kleding, goed voor milieu en natuur. De kleding is duurzaam en gemaakt van 100% organisch katoen en wol mix.

De stijl is minimalistisch, maar daardoor zeker niet minder leuk! “Play, party, and have fun in style!”

https://www.tacho.store/

“Onze nieuwe C&A Linnen collectie is perfect voor de warmere dagen.
Het verfijnde design in combinatie met de goede luchtdoorlaatbaarheid en het natuurlijke verkoelende effect maken de stof fijn om te dragen. Bovendien gebruiken wij linnen van European Flax®. Het European Flax®-label certificeert de herkomst van de vlasvezel.
 
De vlasvezels die gebruikt worden om dit linnen product te maken komen uit West-Europa. European Flax®-boeren gaan ermee akkoord geen irrigatie of genetisch gemodificeerde zaden te gebruiken.”
 
 

Paprika is… 

“Je goed voelen in je kleren, jezelf zijn en het leven een toets kleur en humor geven, zijn jouw essentiële schoonheidstroeven. 

Uit deze overtuiging zijn kwalitatieve, kleurrijke & gevarieerde collecties ontstaan met een respectvolle snit & eerlijke prijzen voor maatjes 42+, zodat iedere vrouw zich goed kan voelen en dragen waar ze zin in heeft. 

We verkiezen Europese producties en ondersteunen zo de lokale economie met onze collecties. 

We hechten tevens een groot belang aan het respect voor de natuur en dit vertaalt zich in onze BIO collectie. En wat ligt ons het nauwst aan het hart? Natuurlijke stoffen zoals katoen, linnen, zijde, viscose, tencel en wol die voor zachtheid en welzijn in onze garderobe zorgen. 

Samen gaan we een mooie toekomst tegemoet.”

https://www.paprika-shopping.nl/

Bristol is een (Belgisch) familiebedrijf dat al bijna 100 jaar trendy en toegankelijke mode aanbiedt aan gezinnen in Nederland en België. Dit gebeurt met liefde en respect voor de producten en de omgeving.

De eigentijdse en kwalitatieve collecties worden ontwikkeld met liefde en respect voor onze omgeving. Bewust consumeren wordt steeds belangrijker en dit willen ze als organisatie zoveel mogelijk ondersteunen. Daarom bieden ze de klanten kwalitatieve mode en schoenen om na de aankoop nog jarenlang plezier van te beleven. Gezinnen kunnen bovendien shoppen in de vlot bereikbare winkels en toegankelijke webshop zonder een al te grote aanslag te doen op hun twee belangrijkste middelen: geld en tijd. 

In 2021 introduceerden Bristol een nieuwe baseline ‘Pretty Smart’. Hiermee onderstrepen ze dat ze staan voor producten die persoonlijkheid uitstralen, duurzaam zijn én betaalbaar. Dat is een slimme koop, dat is pretty smart. 

https://bristol.nl/nl-nl/

Blue Tomato is de favoriete retailer voor diegenen die hun passies willen beleven. Ze creëren kansen om te groeien, unieke momenten en nieuwe sensaties te beleven.  Blue Tomato leeft en houdt van alles wat te maken heeft met snowboarden, freeskiën, surfen, skateboarden en streetstyle, en het allerbelangrijkste, de communities. Ze hebben meer dan 30 jaar ervaring en de beste productselectie voor de sporten. Ze hebben altijd de juiste producten en diensten, om jouw eigen ‘wow-moment’ te beleven. Of je nu hun klant of collega bent.

https://corporate.blue-tomato.com/nl/

Decathlon zet zich in om de negatieve milieueffecten van de industrie te verminderen en een rol te spelen in een duurzamere planeet.
Decathlon wil dit doel in 2026 bereiken door uitvoering van het Transitieplan 2020-2026. Dit plan heeft drie pijlers:
1. Mensen ontwikkelen,
2. Behoud van de natuur
3. Duurzame waarde creëren
 
Op Den Haag 1186-niveau richt dit plan zich op kennis en bewustzijn over duurzaamheid bij collega’s en de implementatie van de Circulaire Economie. Nieuwe collega’s krijgen de de ‘Basus Training Duurzaamheid’ en krijgen informatie en training over repareren.
Wat de circulaire economie betreft, probeert Decathlon nieuwe vormen van vraag en consumptie bij klanten te creëren. Dit gebeurt via vier strategieën: Repair, Second Life, Buy Back en Rentals.
 
Reparatie: reparatiediensten voor een reeks producten: tenten, rugzakken, parka’s, SUP’s, kajaks, alle fietsen, enz.
Second Life: doorverkopen van geretourneerde producten van klanten, defecten die nog verkocht kunnen worden en showmodellen: tenten, rugzakken, parka’s, SUP’s, Kayak’s, alle fietsen, winterjassen, winterbroeken, fitnessmaterialen, machines, teamsportmaterialen, voetbaldoelen, hockeysticks en rackets.
Buy Back: klanten kunnen Decathlon-producten die ze niet meer gebruiken en in goede staat verkeren een Second Life kans geven. Tot nu toe concentreert de campagne zich op fietsen.
 
https://www.decathlon.nl/

Speciale acties

Tijdens de ShoppingNight bieden veel winkels speciale acties en aanbiedingen, deze gelden alleen tijdens de ShoppingNight. 

Programma
partners 2023